27 Jan Побудова звітів про роботу машин у технологічних процесах
Актуальною проблемою для будь-якого автоматизованого виробництва є аналіз параметрів роботи машин і установок. Навіщо це потрібно? Для вирішення типових проблем: людський фактор; контроль якості; аналіз параметрів роботи машин і установок для виявлення причин збоїв і проблем.
Для вирішення цих завдань на нижньому рівні нами було розроблено інтеграційний контролер WebHMI. Він дає змогу збирати дані з будь-яких машин, забезпечує локальний інтерфейс оператора (HMI), віддалений і сервісний доступи тощо.
Для збору та консолідації даних з різних машин і, навіть, підприємств, нами розроблена система верхнього рівня – Level2. Один або кілька WebHMI експортують накопичені дані в Level2, де і відбувається їх аналіз, побудова графіків, звітів тощо.
Якщо на виробництві технологічний цикл забезпечується послідовністю машин, є можливість відстежувати переміщення конкретного виробу вздовж усього технологічного ланцюга з подальшим аналізом кожного з етапів. Причому, ці машини не обов’язково мають бути від одного виробника, обладнані однаковими ПЛК тощо. Всеїдність WebHMI дає змогу пов’язати в єдиній системі найрізноманітніший “зоопарк” установок.
Застосування системи WebHMI/Level2 дає змогу:
- Знижувати відсоток браку завдяки ранньому виявленню можливих проблем на кожному з етапів виробництва
- Тонко налаштовувати роботу механізмів і обладнання завдяки збору та зберіганню всіх параметрів роботи цих механізмів. Це також дає змогу оптимізувати витрати, підвищити якість продукції та забезпечити її стабільність
- Усунути вплив людського фактора завдяки автоматизованому та неупередженому журналюванню всіх процесів
- Виявляти проблеми на ранніх етапах виробництва
- Скорочувати кількість рекламацій від споживачів
- Автоматизувати багато етапів виробництва без застосування ПЛК
- Здійснювати облік продукції, що фактично випускається
- Експортувати дані у фінансові додатки (1C, Excel, тощо) через API
- Аналізувати динаміку витрат ресурсів (тепло, електроенергія, газ, вода тощо) і вести їх автоматичний облік
- Побудувати систему диспетчеризації для територіально рознесених об’єктів
- І багато іншого
Як приклад давайте розглянемо звіт про роботу простої установки з варіння реактиву на хімічному виробництві.
Звіт складається з двох сторінок: список варок (подій) і деталізації за конкретною подією.
На сторінці списку варок технолог бачить усі цикли роботи автоклава, їхній унікальний номер, час початку варіння, час його закінчення і тривалість.
При кліці на конкретну варку, відкривається деталізований звіт. У цьому звіті є кілька різних блоків.
Перший блок – таблиця загальної інформації. Вона дублює інформацію про час початку і закінчення варіння, а також її тривалість.
Далі, ми бачимо таблицю з різними фазами роботи цього технологічного процесу: завантаження суміші; розігрів; витримка; охолодження; розвантаження. По кожній фазі є час початку, закінчення, тривалість, а також деякі допоміжні параметри, характерні для цієї фази.
Нижче ми бачимо шкалу часу, на якій у графічному вигляді відображається хронологія всіх етапів роботи установки. Це зручно для аналізу тривалості процесів.
І в самому низу звіту ми бачимо графік температур сорочки і самого автоклава. Також кольоровим фоном на графіку відображено фази нагрівання й охолодження суміші.
Слід зазначити, що весь цей звіт створюється самим користувачем у зручному редакторі в системі Level2. Жодних навичок програмування для його створення не потрібно.
Очевидно, що цей звіт буде дуже корисним технологу для оцінки техпроцесу. З його допомогою можна швидко, просто і наочно проаналізувати всі ключові параметри.
Для аналізу роботи іншого типу виробництв, користувач з легкістю може створювати свої власні звіти. Так, можна аналізувати не тільки варіння реактиву, а й дозування компонентів, підрахунок кількості запакованої продукції, замішування тіста, роботу різних печей і камер та багато іншого.